úterý 15. prosince 2009

Den 298.

Úterý

Dnes jsem využila sluníčka, které se k nám dralo přes okno a chtěla vyfotit holky. Kristýnka spolupracovala s chutí (možná až s moc velkou - její "sýr" stojí za to :-)), ale Kájina měla opět nějaký problém. Tentokrát jí svítilo sluníčko do obličeje! Jestli já ji někdy nepřetrhnu...

Meganka. Ráno se zase ke mně tulila jak štěňátko. Už jí taky všechno bolí... Dnes jsem jí mluvila do duše a říkala, že do toho roku 2010 to tu s náma ještě musí vydržet :-). Desetiletých dog po světě moc nechodí (nebo nekulhá)... Její chuť k jídlu je stále veliká, a tak si říkám, že to je ještě dobrý! Na její fleky jsme použili "chytré houbičky" a je znát určitá změna. Po týdnu zopakujeme a snad uvidíme nějaké výsledky...






Úterý je uklízecí den, a tak jdeme čistit myšáky, luxovat... Ale před tím musím holky dokopat k tomu, aby odnosily všechny hračky na svá místa. Vyhrožuji, že vše skončí v koši. Občas to pomáhá, občas se dozvím, že jim to je jedno... :-(

Kristýnka přestala spát po obědě. Když náhodou usne, straší tady do 10 večer... Ale překonat tu její krizi okolo 18h, to je něco!

13 komentářů:

  1. Máš psa po kterém toužím celý život. Meganka i když je babička, tak je krásná. Vy ji máte v bytě nebo na baráku? A jak snáší holky? Jsem zvědavá, protože prostě jednou tohodle psa chci. :o)
    Ale zas nechci tou naší bandou způsobit chudákovi psovi trauma.

    Holčičky jsou krásné. Obě.:o)

    OdpovědětVymazat
  2. Když jí bylo půl roku, vzala jsem si ji z útulku. Šla jsem si pro psa do bytu a tohle si dotáhla domů :-). Doga byla vždy můj sen. Holt mi ji neměli nabízet... Nemohla jsem ji tam nechat. Je to postelový psík. Odnáším to já, neboť ke mně do nohou se cpe... Holky od začátku bere jako členy rodiny. Nevšímá si jich (jen pokud nemají něco dobrého, co trousí) a má s nima úžasnou trpělivost (Kája si z ní jeden čas dělala koně). Můžu jí věřit! Na dogy nedám dopustit. Jen teď už si další pořizovat nebudeme. Třeba zase za pár let, až holky vyletí z hnízda... Jinak dogu si na zahradě moc neumím představit. Je to hodně kontaktní zvíře, závislé na svém páníčkovi a potřebuje společnost. No prostě moje srdcová záležitost. Jen trošku nákladná...

    OdpovědětVymazat
  3. je pořád moc hezká...škoda, že se dožívají relativně málo..třeba vám udělá výjimku..

    OdpovědětVymazat
  4. Já si teda neumím představit venku žádného psa. Kdybych měla barák, tak bude mít přístup do bytu normálně.
    Já se spíš obávám, a proto si zatím nic nepořizuju, jak by pes reagoval na Filipovy hlučné tiky a někdy agresivní )spíše autoagresivní chování.)

    OdpovědětVymazat
  5. Já už vím, proč máš hezké fotky... ty si totiž vybíráš k focení samé krásné objekty!
    Megan vypadá zachovale a myšáci a potomci jsou taky úchvatní! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Andypan, už nám dělá výjimku pomalu tři roky :-). Dožívají se v průměru jen 6-7 let. :-(

    Ayo, to je těžké. Musel by to být fakt vyrovnaný jedinec (asi lépe znát rodiče a jejich povahové rysy). Pokud by si na Filipa od štěňátka zvykl, nemusel by to být problém. Ale také mohl. Existují psi, kteří mají zkoušky na canisterapii. Dogu jsem s touto zkouškou ještě neviděla. Ale asi je to spíš o jejím rozměru než o povaze...

    Mě jsou dogy s jejich povahou vážně nejblíž. Když jsem teď přemýšlela, kterou jinou rasu bych si pořídila, tak si nějak neumím vybrat. Nejvíc mě na nich mrzí to, že jsou dlouho štěňata, pak mají hrozně krátký aktivní život a brzy jsou staré (u Megany se stáří začalo projevovat od 7 let). Děsím se toho, až se nám nepostaví na nohy...

    Wlčice, ono to dnešní focení bylo o světle :-). Proto si všichni fotografové přejí hlavně "dobré světlo" :-))).

    OdpovědětVymazat
  7. Gabro díky.
    No já určitě ještě počkám. Tak ty dva roky. I než se Evelína trochu víc osamostatní.
    Kamarádka má fenu na canisterapií a ta hned sedla k Filipovi. Obešla všecky děti, ale prostě sedla si k němu a hlavu mu dala do klína. Takže poznala okamžitě u koho je problém aniž bychom ji nějak navigovaly. Navíc tentkrát ještě neměla ty zkoužky.
    Já ale nechci žádného retrívra nebo labradora, já toužím po nějakém molossoidním plemenu.
    A z každého psa můžeš mít agresivní mršku a z každého tzv. bojového plemena můžeš mít mazlíka...
    Jen prostě nechci koupit psa a pak se jej třeba kvůli F. zbavovat.

    OdpovědětVymazat
  8. To je mi jasný. Takový přístup je správný. Nepořizovat něco za každou cenu, jen proto, že chci... Mimochodem, teď je většina labradorů tak agresivních, že je mi z toho špatně! Ale tak je to vždy, když je zrovna nějaké plemeno "moderní". Každopádně přeji, ať se ti někdy tvůj sen splní :-). Já jsem ráda, že jsem si ho také mohla splnit. Ale je fakt, že jsme měli nejdřív Megan (jako dítě), až pak ty děti. Mít děti, tak si k nim dogu asi taky jen tak nepořídím. Ale úplně nejvíc jsem nechápala přístup pár lidí (příbuzných) z mého okolí, kteří když zjistili, že budu mít dítě, tak se mě patli, kdy dám psa pryč?!!! A nikdy si nezapomenou odpustit poznámku: "Já se na to nemůžu dívat, jak malé dítě a taková tlama..." :-(

    OdpovědětVymazat
  9. Ayo,my máme doma z útulku Ňemeckou ovčandu kříženou s Rotwajlerem,říká se že to jsou ostří psy a k dětem se nehodí.Naše Belinka je už dáma 5letá,ale z obou plemen má jen ty nejlepší vlastnosti.Holky si okamžitě zamilovala a ty blbiny co snima dokáže dělat to je neuvěřitelný.Pravda je zvyklá být venku,ale je to miláček rodiny.

    OdpovědětVymazat
  10. Holky to je mi jasný. Já se nebojím kombinace děti/pes. Já se bojím kombinace pes/Filip.
    Možná, že by ten pes poznal, že F. za to nemůže...možná by z něj byla agresivní bestie a možná ustrašený macek! Obě varianty jsou špatně. Protože i pes co se bojí zaůtočí spíš než pes co je sice ostražitý ,ale vyrovnaný.

    Gabro já prostě všecku zvěřinu začleňuju do smečky pokud to žádá jejich naturel, jasně, že s ještěrky mazlíka neuděláš. ALe pes je zvíře žijící ve smečce a potřebuje hyerarchii a já navíc kdbych k němu přilnula, tak bych prostě nemohla dát ho pryč. Takže fakt vybírám a čekám a těším se...a šetřím. :oP

    OdpovědětVymazat
  11. Ayo, já přesně vím, o co ti jde. On každý pes si totiž to Filipovo chování může vyložit jinak. Chtělo by to jistotu, že to vážně bude vyrovnané zvíře...

    OdpovědětVymazat
  12. Fuj taková hrubka jak prase. Zaútočí...ne "ů"
    No a kde tu jistotu vezmu? To si tak koupit půlroční štěně. :oP Nebo rovnou vycvičeného psa na canisterapii...ale kde vzít sto litrů, že... :o)

    OdpovědětVymazat