pondělí 7. prosince 2009

Den 290.

Pondělí

Když na mě ve 4 ráno volala Karolínka z postele, říkala jsem si, že je asi něco špatně. Měla skoro 38 a chtěla pustit pohádku. Tak jsem si ji vzala pod své křídlo a spala dál...

Ráno nastalo opět obvolávání, kam všude nedorazíme. Po jedné dávce sirupu se z ní stalo naprosto zdravé dítě, které se doma děsně nudí... Kolem poledního se jí už ale zase zvedala teplota, a tak jsem jí poslala do postýlky. Protestovala, ale nakonec usnula sama a dobrovolně. Kiki se cukala dýl. Nechtěla zabrat (je to s ní čím dál tím horší) a zjistila jsem, že i jí stoupá teplota :-(.




Teď obě spí, tady je takové ticho, že to je až nenormální. Aleš se stavil doma na oběd. Dojedl svíčkovou a úplně se rozplýval, jak je ještě lepší, než byla... Pak frčel zase vydělávat korunky. Přijde mi, že se nám tu ty složenky nějak podezřele množí :-(.

Meganka opět zvracela. Vypadá, že jí není nejlíp, tak má dietu. Dostala pár piškotů na zlepšení nálady. Snažím se jí to stáří všemožně vylepšovat :-). Aleš by měl domů donést "chytré houbičky" na ty její fleky. Antibiotika moc nezabrala, opět se jí to zvětšuje a vypadá hrozně... Tak vyzkoušíme něco nového. Ublížit jí to nemůže a třeba to i pomůže.

Mám dnes nějakou línou náladu. Nic se mi nechce. Vypsala jsem si recepty na vánoční cukroví, ale chybí mi chuť zvednout zadek a jít zadělat těsto... Ufff, jsem já to ale případ. No tak dobrá, já se jdu podívat, zda mám na něco všechny ingredience. A jestli ano, tak se do toho dám... Vánoce se blíží a já mám jen pár kousků neozdobených perníčků. Cha, když dám tři druhy cukroví, tak budu ráda!

Kája se probudila s teplotou 39,4 :-(. Po sražení opět vypadá, že jí nic není. Tak já nevím, co jí ta teplota tak skáče. Společně jsme uplácaly linecké a skořicové těsto. Teď odpočívá v lednici a zítra budeme vykrajovat... Ani nevím, zda se těším. U receptu se nadchnu, u samotného vyrábění už tak nadšená nejsem. Zvláště když mi u toho holky pomáhají a já nevím, kterou dřív usměrňovat... Dnes to jejich pomáhání psychicky neunesl tatínek (já byla nezvykle v klidu). On totiž chvíli před tím Kristýnce oblékl čisté pyžamo (musela do vany, neboť během pojídání jogurtu si dělala vlasovou a pleťovou masku), které bylo rázem bílé od mouky a cukru... Tak byla rychle odejita a Kája s ní :-).

PS: Alešovi se přehřál X-BOX, když tu s Alexem hráli několik hodin hry... Tak ho připravuje na reklamaci. Balík si vyzvedne PPL a on ho tu teď balí do krabice. Ten, kdo ho bude vybalovat, tak bude asi hodně nadávat... Tak zalepený balík jim určitě ještě nepřišel :-D. No jo no, on když Aleš něco dělá, tak pořádně...

6 komentářů:

  1. Gábi...a přiznej že taky trochu seješ jahody:-)

    Pošli recept na skořicový cukrovíčko..miluju skořici.

    OdpovědětVymazat
  2. JJ, už jsem ve farmaření až po uši! :-)

    Recept zde:
    380g hl. mouky
    130g moučkového cukru
    1 lžička mleté skořice
    250g másla
    2 vejce
    cukr krystal na posypání

    udělat těsto z 1 vejce, vykrájet cukroví, potřít ušlehaným vejcem a posypat krystalovým cukrem

    dát na 10 minut péci

    Ještě jsem to nezkoušela, recept je z MMB a moc si ho tam chválí...

    OdpovědětVymazat
  3. nemám ráda vykrajování, taky mám jedno skořicové, nevykrajované :-)
    180 g změklého másla
    100 g přírodního cukru
    1 žloutek
    60 ml javorového sirupu
    100 g mletých neloupaných mandlí
    1 lžička skořice
    1 lžička jedlé sody
    250 g hladké mouky
    celé oloupané mandle na ozdobení

    Máslo, cukr, žloutek a javorový sirup vyšlehat do pěny. Vmíchat zbytek, zpracovat těsto. Je hodně mazlavé, je tam hodně másla. Dát do lednice zatuhnout. Pak vytvarovat kuličky (asi tak velikost vlašského ořechu), na plechu mírně rozplácnout, potřít bílkem, vtlačit oloupanou mandli na ozdobu. Jsou mňam, křehké, dobré, bez vykrajování :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To zní také dobře! Jen nemám javorový sirup, mandle a došel mi ji přírodní cukr... To teď neupatlám :-(. Kája v noci topila přes 39, Kiki má jen 37,5...

    OdpovědětVymazat
  5. Javorový sirup můžu dodat, mám ho asi litr (nikoli vlastní zásluhou), donesu večer do Mumu, jestli chceš :-)
    Zbytek se dá nakoupit, až bude Aleš doma.
    Taky jsme doma, Emma má břichabol...

    OdpovědětVymazat